Beneficiile programului Amazon FBA

Amazon FBA – “Fulfillment by Amazon” – a devenit rapid un trend între antreprenori. De-a lungul anilor, s-au scris multe articole despre marketingul afiliat Amazon, creat pentru a ajuta oamenii să înceapă o afacere, dar nu și despre FBA. Despre ce e vorba? De ce există atât de multă agitație în privința modelului de afaceri FBA în acest moment?

Pur și simplu, această afacere ar putea reprezenta viitorul antreprenorilor. Nu a fost niciodată mai ușor să vindeți produse pe o platformă de comerț electronic mare și de încredere și să obțineți o cotă echitabilă din afacere. Mai mult decât atât, nu veți găsi prea multe oportunități de afaceri altundeva care sa scaleze atat de rapid.

Deci, să aruncăm o privire mai atentă la oportunitatea FBA și cum puteți crea un plan de evadare pentru munca de la nouă până la cinci.

Ce este Amazon FBA?

Programul FBA permite practic oricui să-și vândă bunurile pe platforma Amazon. Cu FBA, Amazon va depozita produsele dvs. într-unul dintre depozitele sale, va livra clienților dvs., va gestiona toate rambursările și returnările și va oferi servicii excelente pentru clienți.

Acest lucru nu înseamnă că nu aveți nicio responsabilitate în calitate de vânzător. Acest program va permite să vă concentrați pe activități care generează valoare adăugată, cum ar fi creșterea traficului pe pagina de produs sau optimizarea ratei de conversie.

Beneficiile programului FBA

În afară de faptul că Amazon se ocupă de gestiunea mărfii, există mai multe avantaje în ceea ce privește utilizarea programului FBA. În primul rând, comenzile plasate prin Amazon sunt procesate și expediate mai repede decât cele trimise de la comercianții care își expediaza singuri produsele catre consumatorul final (fulfillment by merchant). FBA vă poate ajuta produsele să câștige mai multă vizibilitate pe piață, iar acest aspect se poate traduce în mai multe vânzări pentru dvs.

FBA face, de asemenea, produsele dvs. eligibile pentru Amazon Prime – programul prin care ai livrarea gratuită în maxim două zile, transport gratuit și multe alte beneficii, după care clienții sunt înnebuniți. În cele din urmă, unul dintre cele mai mari avantaje ale FBA este că Amazon este un brand de încredere. Acesta a lucrat din greu pentru a optimiza procesul de plată și pentru a câștiga credibilitate față de clienți, iar dvs. ca vânzător ajungeți să valorificați reputația unei companii de încredere și bine-cunoscute.

Cum sa vinzi utilizând Amazon FBA?

Iată cinci pași de bază pe care trebuie să îi luați în considerare pentru a începe să vă construiți afacerea FBA:

  • Creați un cont de vânzător în Amazon Central (o puteti face din din Romania). Este recomandabil să vă înscrieți pentru un cont profesional, care are o taxă lunară asociată cu acesta (39,99 dolari).
  • Alegeți o nișă. Unele sunt bune, în altele nu merită să intrați (în special, cele care necesită aprobări speciale sau există o concuență acerbă). Faceți-vă cercetările și creați idei despre posibile produse.
  • Găsiți un furnizor. Odată ce știți ce produs veți vinde, începeți să construiți o relație de lucru cu un furnizor de încredere. Cereți o mostră, analizați timpul de producție și transport și calculați ce marjă aveți pentru produsul ales.
  • Creați o listare (i.e. listing) pentru produsul dvs. Optimizați pagina dvs. de produs cu ajutorul cuvintelor cheie și al conținutului.
  • Atrageți trafic. Trimiteți publicul vizat pe pagina dvs. de produs pentru a mări vânzările.

Alegerea produsului potrivit este cheia succesului cu afacerile FBA. Este vital să petreceți timp pentru a găsi produsul potrivit, care va va oferi cea mai buna șansă de succes.

Majoritatea vânzătorilor de succes pe Amazon consideră că cei mai importanți factori pe care să îi luați în considerare când vă alegeți produsul sunt:

  • Prețul produsului ales ar trebui să se situeze între 10 și 50 USD.
  • Produsul trebuie să fie cât mai ușor posibil.
  • Verificați dacă potențialii concurenți au un BSR intre 1000 si 12000.
  • Asigurați-vă că nu există patente în cadrul categoriei de produse sau al nișelor.
  • Dacă este posibil, vindeți un produs care nu este ușor casabil.
  • Cu cât mai multe recenzii are un produs, cu atât este mai mare concurența. Evitați produsele cu multe recenzii.
  • Costul de fabricație ar trebui să fie de 25-30% sau mai puțin din prețul de vânzare.

Următorii șase factori sunt esențiali pentru succesul dvs.:

  • Scalarea unei afaceri este mai ușoară atunci când logistica (e.g. fulfillment) este gestionată de Amazon.
  • Fiți dispuși să recunoașteți când greșiți și să faceți modificări în consecință.
  • Gestionați corespunzător stocul, riscul și fluxul de numerar.
  • Concentrați-vă pe fluxul de numerar și accesul la capital.
  • Nu încercați să aveți dreptate în relația cu clientul – concentrați-vă pe a avea clienți multumiți și recenzii bune.
  • Măsurați creșterea afacerii dvs. pe trimestre sau pe ani, nu pe săptămâni.

Inscrie-te la WEBINARIILE GRATUITE!


Invalid email
Acest câmp este obligatoriu.


V-ati inscris cu succes newsletter. Va multumim!